اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی هفته آینده (۶ مرداد ۱۴۰۳) کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است
سرخط خبرها

بوی ماه مهر با لوازم‌التحریر ایرانی | بزرگ‌ترین نمایشگاه «نوشت‌افزار ایرانی» در مشهد با استقبال شهروندان همراه شده است

  • کد خبر: ۱۸۱۷۲۲
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
بوی ماه مهر با لوازم‌التحریر ایرانی | بزرگ‌ترین نمایشگاه «نوشت‌افزار ایرانی» در مشهد با استقبال شهروندان همراه شده است
در آستانه سال تحصیلی جدید، بزرگ‌ترین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی در مشهد، از ۶ شهریور آغاز به کار کرد و تا ۱۰ مهرماه، همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی حرم مطهر امام رضا (ع) پذیرای علاقه‌مندان و به‌ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان برای خرید نوشت‌افزار با قیمتی کمتر از بازار است.

عسکری | شهرآرانیوز؛ از ویژگی‌های نمایشگاه «ایران‌نوشت» می‌توان به تنوع بی‌نظیر و کیفیت بالای کالا‌های عرضه‌شده از جمله بیش از ۳۰۰طرح متنوع دفتر، بیش از ۵۰طرح متنوع کلاسور، بیش از ۸۰طرح متنوع کیف و جامدادی، فروش ویژه دفاتر تعاونی با طرح‌های ایرانی متناسب با فرهنگ ایرانی‌اسلامی، آشنایی و ارتباط با تولیدکننده ایرانی نوشت‌افزار اشاره کرد. در آغازین روز شروع به کار این نمایشگاه به‌سراغ بازدیدکنندگان نمایشگاه رفتیم و نظر شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان را جویا شدیم.

اقبال به تولید داخلی

اکبری، یکی از تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه، از افزایش تولید نوشت‌افزار نسبت‌به سال‌های قبل و به‌ویژه زمان کرونا خبر می‌دهد و می‌گوید: در زمان کرونا به‌شدت تحت‌فشار بودیم، اما اکنون تا جایی که اطلاع دارم، حتی برخی واحد‌های تولیدی دوشیفت فعالیت می‌کنند تا بتوانند بازار را تأمین کنند. وی همچنین درباره افزایش قیمت نوشت‌افزار در امسال می‌گوید: قیمت‌ها ۲۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. البته اگر قرار بود بهای تمام‌شده ملاک باشد، افزایش قیمت بیش از این بود.

کاظمی، عرضه‌کننده نوشت‌افزار، هم از استقبال شهروندان مشهدی از نوشت‌افزار ایرانی در این نمایشگاه خبر می‌دهد و می‌گوید: شرایط نسبت‌به گذشته تفاوت زیادی دارد و شهروندان استقبال خوبی از خرید نوشت‌افزار ایرانی می‌کنند. وی با بیان اینکه اکنون بخش مهمی از بازار نوشت‌افزار را کالای داخلی به خود اختصاص داده است، بیان می‌کند: مردم دنبال خرید کالای باکیفیت ایرانی هستند و بین کالای باکیفیت ایرانی و مشابه خارجی، کالای ایرانی را انتخاب می‌کنند.

حسینی، یکی از تولیدکنندگان نوشت‌افزار که در نمایشگاه حضور دارد، به گرانی مواد اولیه همچون کاغذ و افزایش هزینه‌های کارگری و مالیات اشاره می‌کند و می‌گوید: باوجوداین، دفاتر خود را در «ایران‌نوشت» ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار ارائه می‌کنیم. وی می‌افزاید: درحال حاضر قیمت دفتر ۸۰ برگ تعاونی را حدود ۱۷ هزار تومان، دفتر خط‌دار ۸۰ برگ منگنه‌ای را حدود ۲۲ هزار تومان، دفتر ۸۰ برگ سیمی فنری را حدود ۴۰ هزار تومان و دفتر ۸۰ برگ سیمی طرح کلاسیک را نیز حدود ۳۵ هزار تومان به مراجعه‌کنندگان نمایشگاه عرضه می‌کنیم.

محمدی، یکی دیگر از غرفه‌داران نمایشگاه، با تأکید بر اینکه نوشت‌افزار ایرانی کاملا با نمونه‌های مشابه خارجی رقابت می‌کند، ادامه می‌دهد: ارائه تخفیف به سازمان‌ها و ادارات، از نکات برگزاری این نمایشگاه است. وی قیمت خودکار آبی در این نمایشگاه را ۴۰۰۰ تومان، خودکار هشت‌رنگ نوک‌ریز ۷ دهم را ۷۰ هزار تومان و مداد مشکی را ۵۰۰۰ تومان بیان می‌کند.

ضیایی، یکی دیگر از غرفه‌داران، هم می‌گوید که هم‌اکنون تولید برخی اقلام مثل مداد، خودکار، پاک‌کن و دفتر بیش از نیاز کشور است و بخشی از این محصولات بعضا به کشور‌های همسایه هم صادر می‌شود. او می‌گوید: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه، این است که به‌غیراز مشهدی‌ها زائران هم برای خرید به ما مراجعه می‌کنند. این نشان می‌دهد که مشهد می‌تواند به مرکزی برای عرضه نوشت‌افزار ایرانی تبدیل شود.

ترویج مصرف کالای داخلی

محتشمی، یکی دیگر از غرفه‌داران، با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها باید مروج کالا‌های داخلی باشند، می‌گوید: استفاده از نوشت‌افزار از کودکی آغاز می‌شود، پس باید از همان ابتدا ابعاد فرهنگی‌اش را در نظر گرفت. شکل‌گیری یک فرهنگ از کودکی آغاز و تا زمانی که فرد بزرگ می‌شود آن فرهنگ ادامه می‌یابد و در فرد نهادینه می‌شود. فضای نسل امروز به‌دلیل برخورداری از شبکه‌های اجتماعی بسیار با فضای نسل‌های قبل فرق دارد. اگر می‌خواهیم مصرف نوشت‌افزار داخلی را رواج دهیم، باید این مسئله را در همه سطوح و به‌ویژه در فضای مجازی موردتوجه قرار دهیم.
همچنین مشارکت جوانان دهه ۸۰ و اجرای پویش‌های مختلفی همچون کمک به کودکان بازمانده از تحصیل، از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه است.

تنوع نمایشگاه

پوراحمدیه، یکی از بازدیدکنندگان، تنوع و کیفیت عالی را از ویژگی‌های این نمایشگاه بیان می‌کند و می‌گوید: قیمت مناسب کالا‌های عرضه‌شده از ویژگی‌های این نمایشگاه است. عارفی از دیگر بازدیدکنندگان نمایشگاه، ارائه کالا‌ها متناسب با فرهنگ ایرانی‌اسلامی را از ویژگی‌های این نمایشگاه بیان می‌کند و می‌گوید: کالا‌هایی که در نمایشگاه عرضه می‌شوند کاملا باکیفیت هستند.

وی قیمت ارزان‌تر از بازار را از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه می‌داند و بیان می‌کند: یکی دیگر از خوبی‌های این‌گونه نمایشگاه‌ها آشنایی با تولیدکنندگان است. زارعی از دیگر بازدیدکنندگان نمایشگاه بیان می‌کند: هرچند این نمایشگاه به مدت یک‌ماه در حال برگزاری است، ولی اگر در طی سال چندین مرتبه برگزار شود، برای خانواده‌ها که به‌دنبال کالای ارزان باکیفیت مناسب هستند، بسیار عالی است.

قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه

مادری که همراه پسرش در حال بازدید از دفاتر مشق در یکی از غرفه‌هاست، درباره نمایشگاه امسال می‌گوید: «برای نخستین‌بار است که به نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی آمده‌ام، کیفیت و تنوع اجناس ارائه‌شده خوب است، پسرم از دفاتر مشق با تصویر قهرمانان ایرانی‌اسلامی استقبال کرد، البته قیمت‌ها در برخی اقلام مانند انواع مداد و دفتر ارزان‌تر از فروشگاه‌های بیرون است.

مظفری یکی دیگر از افرادی که برای خرید به نمایشگاه آمده است هم درباره کیفیت اقلام عرضه‌شده می‌گوید: قبل از اینکه به نمایشگاه بیایم، قیمت و کیفیت فروشگاه‌های سطح شهر را بررسی کرده‌ام و اگر بخواهم مقایسه کنم، کیفیت اجناس نمایشگاه خوب است و قیمت‌ها نیز ارزان‌تر است، به‌عنوان‌مثال برای پسرم کیف باکیفیت خوب، ۹۰ هزار تومان ارزان‌تر از سطح شهر خریداری کردم.

سهم ۸۰ درصدی نوشت‌افزار ایرانی در بازار

دبیر نمایشگاه «ایران‌نوشت» مشهد هم می‌گوید: هم‌اکنون با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت‌گرفته از تولید داخلی و ترویج فرهنگ ایرانی‌اسلامی، ۸۰درصد انواع نوشت‌افزار در کشور تولید داخل است. حسین ارجمندپور می‌افزاید: هم‌اکنون ۱۲۰تولیدکننده کالای نوشت‌افزار ایرانی در کشور فعالیت دارند که بخش زیادی از کالای نوشت‌افزار بازار را نسبت به کالای خارجی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه می‌دهد: در راستای حمایت از تولید داخلی و ترویج فرهنگ ایرانی‌اسلامی، «مجمع نوشت‌افزار ایرانی‌اسلامی» با نشان تجاری «ایران‌نوشت» از سال۱۳۹۱ توسط جمعی از فعالان فرهنگی و به‌منظور تولید انواع نوشت‌افزار ایرانی و سامان‌دهی مراکز تولید و توزیع، رفع موانع قانونی، توسعه فعالیت‌های این حوزه، شناسایی نقاط قوت و ضعف و تقویت و اصلاح آن، تشکیل شد تا با برنامه منسجم و مدیریت متمرکز، توسعه و پویایی این عرصه را سرعت بخشند.

دبیر نمایشگاه «ایران‌نوشت» مشهد می‌گوید: چشم‌انداز اصلی این مجمع، عاری‌شدن بازار نوشت‌افزار ایرانی از کالا‌های نامطلوب فرهنگی و پیشی‌گرفتن تولیدات نوشت‌افزار ایرانی از نیاز بازار ایرانی و تبدیل‌شدن به قطب تولید غرب آسیاست و مأموریت اساسی آن، تولید محصولات دارای جذابیت برای تمامی اقشار جامعه و حمایت از تولید داخلی و تسهیل آن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->